mandag 9. november 2009

Klønete form for formidling, og totalt blottet for viktig budskap.

I dag har jeg lite å formidle, men en trang til å formidle noe. Det skjer hele tiden. Så i dag skal jeg bare si...

Det skjer altfor mye i denne verden. Det får´n si. Hard satsning på 8-16 jobb og stabilisering i det som alltid har vært et endeløst kaos. Det kan´n tru. 8-16 bidro strengt talt bare til at man har mindre tid til å stabilisere det endeløse kaoset, som det ganske enkelt ikke ble noe mindre av da denne arbeidstiden ble en realitet. For det er jo slik, at når kaoset strekker seg mot en nesten uoppnåelig høyde, så søker man denne roen, og når roen kommer så kan man ikke forsømme alt man gjorde da kaosland var oppholdsstedet. Hva får man for å lure seg sjæl, lissom? Tur/retur og kaos multiplisert opp i uante mengder ukjente bokstaver og tall. Matematikk ingen tallguru ennå har prestert å lære en amatør på jord.

Men optimist, dét er man da alltids! For er det noe min mor har lært meg, så er det at det man har lyst til har man alltid tid til. At latskap, dårskap, regnskap og klesskap kommer i veien kan man bare takke seg selv for, og tidsklemme - Dét er en illusjon. Eller noe man ligger og tenker på i senga en tidlig morgen, samtidig som man slår fast at man burde ha stått opp for tre kvarter siden. Men tidsklemma.. er en illusjon.
Jeg har tid til å komme sju minutter for seint på jobb fordi jeg bare skulle få med meg en konsert først. Jeg har tid til å sove litt lenger enn planlagt hver dag, fordi frokostblanding tar åtte minutter å lage og å konsumere hvis man ikke søler. Jeg har tid til å søle, fordi når jeg ikke rekker bussen av den grunn, kan jeg bruke de 10 ekstra minuttene på å fabulere over slikt man ellers ikke fabulerer over. Slikt som Post-its.. Eller binders. Kontorrrekvisita er slikt jeg tenker mye på, men ikke har så mye av.
Ja, jeg kan bekrefte at jeg besitter en utrolig tørr skalle. Derfor kjøper jeg kaffe nesten hver eneste morgen. Ikke at det nødvendigvis har noe som helst sammenheng, men rett ved siden av buss-stoppet på Haugen kan man kjøpe kaffe, og det går godt med tanker om kontorrekvisita.

Bare så dét er sagt...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar