torsdag 20. august 2009

Kinderegg for miljøbevisste

Her om dagen la jeg ut en søknad om montør til stort, tungt kinderegg. Bill.mrk. klesskapfrahelvete.aka.IKEA.

Det skal nevnes at jeg på mine yngre dager var svært så fingernem når det kom til kinderegg av sorten trukket i sjokolade. Sorten trukket i papp med en estimert vekt på tilsammen 80 kg, derimot, vil jeg ha meg frabedt å bli utsatt for mens jeg ennå husker strevet.
Det var en fest å bære dette opp fem etasjer uten heis, noe man kanskje bare har godt av etter en sommer som har gjort sitt for livvidden og med et aktivitetsnivå som ikke akkurat har bydd opp til dans for kondisapparatet. Med dette var tanken på å snekre kinderegg tung nok i seg selv.

Tre ting - Overraskelse, en leke og litt sjokolade. Konverter påstanden til IKEAspråk og du blir Overrasket når du finner ut at dette blir mye verre enn du noen gang kunne sett for deg (Gründer Ingvar Kamprad LER). Voksne Leker er åpenbart ganske mye kjedeligere enn barnas leketøy. Voksne leketøy fra IKEA, vel å merke. Jeg tør påstå at et klesskap godt kan være et brukbart lekeapparat dersom man lar fantasien løpe tøylesløst, men til syvende og sist så skal det ikke være SÅ knotete å svinge seg i barnslighetens navn. Etter fullført konstruering har du mest sannsynlig brent av deg de søtten siste Sjokoladene du har spist og det dårlige humøret veies opp av den gode samvittighet.



De sier at det ikke er noe godt tegn dersom du sitter igjen med ekstra utstyr av typen duppeditt, doodelidatter, knattifnatter og andre dilledutter. Spesielt siden IKEA har blitt så miljøbevisste at de sender med AKKURAT nok av disse til å bygge sammen makkverket. Mister du en skrue i sluket så kan du med andre ord kaste hele driten.

Jeg kalte meg selv ferdig med konstruksjonen etter timesvis med iherdig knoting. Løftet øyenbryn og imiterte spørsmålstegn idet jeg observerer at det ligger igjen et betydelig antall duppeditter, doodelidatter, knattifnatter og andre dilledutter. Det var altså en grunn til at skuffene måtte sparkes inn med makt og at skapdørene var skeive.

Vel, vi kaller de sjarmerende skeive, og er ferdig allikevel. duppeditt, doodelidatter, knattifnatter og andre dilledutter kan sikkert gjenvinnes, så beholder IKEA miljøprofilen også.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar