onsdag 28. oktober 2009

kaffetroll og nyset - En uvitenskapelig forklaring på det herlige fenomenet

Jeg kan ikke helt skjønne hvorfor jeg nyser så fælt hele tiden. Altså, jeg liker å nyse, det er digg, men det er da vitterlig et mysterium man må utforske. Og jeg snakker ikke om vitenskapelig forklaringer, slikt er vas og fanteri fra en eller annen irriterende intellektuell fra bakvendtland. Støvete tepper og hårete vegger, tupéer eller tapéter (heter det dét??) om du vil, har absolutt ingenting med nysing å gjøre! Ikke i min verden, i det minste. Den eneste plausible forklaring må være at det sitter en skvirrelappstomp i nesa og spiller harpe med nesehårene.

Det kan også være mitt tiltaksløse selv som preger forekomsten av flyvende skvirrelappstomper i heimen. På tross av at jeg fant meg selv med mopp og klut gjennom store deler av gårsdagen så stirrer jeg jo fortsatt på mitt skjeve klesskap. Heldigvis har jeg ikke røntgensyn (ennå. mark my word. ennå) så jeg ser ikke hvor utrolig systematisert det hele egentlig er der inne. Men jeg VET det jo da.

Problem.

Hvordan fjerne denne viten? Vår tids forskning burde da ha kommet opp med noe så lurt som å vri litt på en hjernenode, så rydder du uten å vite det, så vrir den seg tilbake etter en viss tid. Alt etter som hvor lang tid du selv har beregnet å bruke. Jeez. Hvor vanskelig kan det være?? Eller jeg kan manipulere skvirrelappstompene til å rydde sjæl, det er jo tross alt de som bor der..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar